Иноцентър България
(InnoCenter BG)
Визия и основни положения
Какво представлява Иноцентър България?
Иноцентър България е отворена общност, ориентирана към намирането на ефективни модели за реализация в подкрепа на дигитализацията на индустриалните предприятия в България и превръщането им в компании от типа Индустрия 4.0 чрез подобряване на техния капацитет за иновативни бизнес и производствени процеси, продукти или услуги.
Иноцентър България ще подпомага своите участници в справянето с технологичните предизвикателства като предоставя възможности за осъществяване на сътрудничества и за обучение в работна среда на техния персонал за повишаване на техническите умения и развиване на дизайн мислене, като осигурява достъп до технологична инфраструктура и допълващ творчески и експертен потенциал за техните проекти за доказване на концепцията (Proof of Concept projects). Основен механизъм за осигуряване на полза за участниците в Иноцентъра е създаването на работни групи по проекти за дефиниране на технологичните предизвикателства и формулиране на съответни решения.
Чрез създаване на екосистема и условия за осъществяване на взаимодействие между големи компании, малки и средни предприятия, и новоутвърждаващи се предприемачи, Иноцентър България ще служи като посредник, който свързва доставчици, развойни звена и клиенти с цел създаване на нови възможности, на иновативни решения или улесняване на трансфера на доказали се добри практики.
Иноцентър България предоставя също така възможности за:
Основни компетенции и приоритетни области на Иноцентър България:
Какво предоставяме?
В допълнение, портфолиото на Иноцентър България включва и услугите, предоставяни от неговите участници по линия на техните стопански дейности.
Нашите делови принципи:
Как се става участник в Иноцентър България?
За да се включат в Иноцентър България и се възползват от предлаганите от него възможности, компаниите трябва да станат негови участници.
Какво целим да постигнем до 2020?
До 2020 г. Иноцентър България трябва да се е утвърдил като център за цялостно многостранно осигуряване на нуждите на индустриалните предприятия в България за превръщането им посредством иновативни дигитални технологии и новаторски стопански модели в конкурентни стопански субекти.
Иноцентър България се класира за участие в проекта "Smart Factories in the new EU Member States" ще кандидатства за статут на Център за дигитални иновации (Digital Innovation Hub):
Междинни цели:
Как ще успеем?
Как ще осъществяваме своята дейност?
Иноцентър България ще разчита главно на частно финансиране, осигурявано от големи компании - участници, които ще му възлагат изработването на решения за свързани с техните дейности стопански и технологични предизвикателства.
Основен механизъм за осигуряване на ползи за членовете на Иноцентър България е възможността за формиране на неограничен брой работни групи от средите на свързаните с Центъра организации (големи компании, малки и средни предприятия, иноватори и предприемачи). Работните групи ще се формират на принципа на сътрудничеството и за разрешаване на конкретни предизвикателства в интерес на поръчителя/ите. Иноцентър България ще осигурява формирането на групи от експерти и иноватори, опитни в предоставянето на иновативни решения за успешно осъществяване на проекти за доказване на концепцията предприемачи и стопански управители.
В допълнение към това, Иноцентър България ще осигурява обучение, възможности за съвместна работа, събития и достъп до бази данни и нови идеи, които повишават общата информираност по въпросите , свързани с дигитализацията на стопанските дейности.
Участниците в Иноцентър България ще осигуряват финансирането или набирането на средства за финансиране на проектите, които инициират. Част от тези средства ще се отчислява за издръжка на Иноцентър България при пълна прозрачност и контрол от страна на членовете.
Каква стойност предоставяме?
Иноцентър България предоставя на своите участници:
Иноцентър България ще набира своите участници главно от индустриалните сектори в България. Ще подкрепя компании от енергетиката и услугите, финансовия и банков сектор, производствения и публичен сектор, също така ще покрие три от четирите приоритетни области в националаната Иновационна стратегия за интелигентна специализация 2014-2020, а именно ИКТ, мехатроника и здравна промишленост и биотехнологии.
За малките и средни предприятия, Иноцентър България ще функционира като инкубатор и обучителен център:
Конкретно по отношение на екосистемата за иновации на София Техпарк, Иноцентър България ще разшири капацитета за b2b сътрудничество, като предостави, както възможности за технологично развитие, така и „меки“ стопански услуги в областта на интернет на нещата и на дигитализацията на промишлените предприятия за превръщането им в компании от ранг Индустрия 4.0.
Как е структуриран Иноцентър България?
Общо събрание на участниците
Учредителите подписват споразумение за създаване на Иноцентъра, което е отворено за присъединяване на участници. Така се формира първоначалния състав на Общото събрание на участниците. Приемането на нови участници става с уведомяване на съществуващите. Ако няма възражения, кандидатът се смята за приет. Нов участник не може да бъде приет при възражения на съществуващ участник. С приемането всеки участник става член на Общото събрание.
Представител
Иноцентърът като такъв няма правосубектност. С учредителното споразумение един от участниците ще бъде упълномощен за представител на Иноцентъра със съответните права и задължения и с тригодишен мандат.
Координатор
Представителят сключва договор за управление на дейностите на Иноцентъра с един от участниците. В договора се записват съответните права и задължения и едногодишен мандат.
Съветници
Дейността на Иноцентъра се подпомага от съветници. Това са изтъкнати специалисти в своите професионални области и личности с обществено влияние, които споделят ценностите и целите на Иноцентъра и биха желали да допринесат за тяхното осъществяване.
Банка от експерти
За да бъде в състояние да постига целите си, Иноцентърът ще разполага с широк кръг от висококвалифицирани експерти от различни области. Банката експерти ще включва такива от компаниите на участниците или партньорите на Иноцентъра, или в индивидуално качество и ще улесни намирането на нужните специалисти за всеки отделен проект.
Работни групи
Иноцентърът организира своята дейност чрез постоянни работни групи и такива по проекти. Постоянни работни групи се създават за кандидатстване по европейски програми, по Индустрия 4.0, по дигитализация на образованието, както и по посочените във Визията приоритети. Работните групи по проекти са основен механизъм за осигуряване на полза за участниците. За всеки проект Иноцентъра създава отделна работна група, включваща съветници и негови експерти, както и от участника-възложител.
Дейности
Основната дейност на Иноцентъра е проекти за доказване на концепцията (Proof of Concept projects). По заявка на Участниците Иноцентърът организира обучения и събития.
Партньори
Иноцентърът ще партнира с различни организации, споделящи неговите ценности и цели.
Финансиране
Иноцентърът разчита главно на частно финансиране, осигурявано от големи компании – участници за инициираните от тях проекти. Част от тези средства осигурява издръжката на Иноцентъра при пълна прозрачност и контрол от страна на участниците. Друг основен източник на финансиране са европейски и други програми, по които Иноцентъра или Обединения на Участници ще кандидатстват. Стартовото финансиране се осигурява от встъпителна вноска от всеки участник в размер на 1000 евро. Участниците, както и други поддръжници, могат да правят дарения на Иноцентъра.
Януари 2018
© 2018 Иноцентър България. Всички права запазени.